بین مطالب وب سایت جستجو کنید

پاتوق گیمر ها و دنبال کنندگان اخبار گیمینگ و تکنولوژی

T.me/zoomtech_official


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
T.me/zoomtech_official
Mahdi Bahramian
17:19
پنج شنبه 2 آذر 1396

 بالاخره بعد از مدت‌ها تحقیق و تفحص، گوشی موبایل جدیدی را خریده‌اید. بعد از این که تنظیمات اولیه‌ی این گوشی را انجام دادید، کمی دست نگه دارید و بلافاصله اینستاگرام و تلگرام و انواع و اقسام اپلیکیشن‌ها را نصب نکنید. چه در گوشی‌های اندرویدی و چه در آیفون، معمولا همه‌ی تنظیمات گوشی به صورت پیش‌فرض مطابق نظر شما نیست و بهتر است قبل از شروع کار با گوشی، تغییراتی را در بخش‌هایی ایجاد کنید.

 

۱. امنیت گوشی را بالا ببرید

هر گوشی هوشمندی از ویژگی‌های امنیتی مختلفی استفاده می‌کند؛ این ویژگی‌ها می‌تواند فیس آی‌دی، حسگر اثر انگشت یا حتی یک رمز عبور ساده باشد. بهتر است همان ابتدای کار تنظیمات امنیتی گوشی را فعال کنید تا بتوانید با خیال راحت گوشی را از خانه بیرون ببرید.

 

در اندروید برای فعال کردن این تنظیمات می‌توانید به بخش Setting بروید و در آنجا بخش Security & location را پیدا کنید و سپس وارد قسمت Screen Lock شوید. در iOS هم بعد از وارد شدن به بخش تنظیمات، روی گزینه‌ی Touch ID & Passcode یا Face ID & Passcode ضربه بزنید.

 

۲. زمان قفل شدن نمایشگر را کاهش دهید

حالا که صحبت از امنیت شد، خیلی خوب است که زمان قفل شدن نمایشگر را کاهش دهید؛ این یعنی اگر برای مدت کوتاهی با گوشی کار نکنید، نمایشگر گوشی به‌صورت خودکار قفل می‌شود. البته اگر در حال تماشای فیلم یا ویدیو باشید، گوشی این موضوع را تشخیص می‌دهد و قفل نمی‌شود.

 

در اندروید، در بخش تنظیمات گوشی به قسمت Display، سپس Advanced و درنهایت Sleep بروید و در آنجا زمان خاموش شدن نمایشگر را مشخص کنید. در iOS برای چنین کاری در قسمت تنظیمات به Display & Brightness و سپس Auto-Lock بروید. حالا که به این بخش از تنظیمات سر می‌زنید، بهتر است که روشنایی پیش‌فرض نمایشگر را هم پایین بیاورید تا عمر باتری افزایش پیدا کند.

 

۳. محل ذخیره‌سازی عکس‌ها را مشخص کنید

در بیشتر اوقات، ما عکس‌های درون گوشی را ماه‌ها تلنبار می‌کنیم و تازه بعد از مدت زیادی به فکر تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان و دسته‌بندی آن‌ها می‌افتیم. کار عاقلانه‌تر این است که از همان ابتدا از سرویس‌های آنلاین ذخیره‌ی عکس استفاده کنیم تا دیگر نگرانی چندانی بابت پاک شدن و دسته‌بندی آن‌ها نداشته باشیم.

 

خوشبختانه در اندروید و iOS سرویس‌های خوبی برای این کار وجود دارد که کاملا با این سیستم‌عامل‌ها هماهنگ هستند و استفاده از آن‌ها بسیار ساده و راحت است. «گوگل فوتوز» (Google Photos) یکی از بهترین سرویس‌هایی است که در این زمینه ارائه شده. اگر مشکلی با محدودیت کیفیت حداکثری ۱۶ مگاپیکسلی عکس‌ها و ۱۰۸۰P ویدیوها ندارید، می‌توانید از فضای نامحدود این سرویس به‌صورت رایگان استفاده کنید. اگر هم چنین رزولوشن‌هایی شما را راضی نمی‌کند، با پرداخت حداقل ۲ دلار به‌صورت ماهیانه، می‌توانید حجم بیشتری را بخرید. در کل این سرویس مناسب افرادی است که به پرداخت هزینه علاقه‌ای ندارند و به دنبال سرویسی هستند که بتوانند در پلتفرم‌های متنوع از آن استفاده کنند.

 

اپل فوتوز» (Apple Photos) هم به‌عنوان یک سرویس یکپارچه در iOS و macOS در دسترس کاربران اپل قرار دارد. با استفاده از این سرویس به‌راحتی می‌توانید عکس‌ها را به فضای ابری یا دیگر گجت‌های اپل منتقل کنید؛ البته استفاده از این سرویس فقط تا حجم ۵ گیگابایت رایگان است و اگر حجم بیشتری بخواهید، باید حداقل ماهیانه ۱ دلار پرداخت کنید. اگر از طرفداران پروپاقرص محصولات و سرویس‌های اپل هستید، از انتخاب این سرویس پشیمان نخواهید شد.

 

۴. وضعیت مکان‌یابی گوشی را تنظیم کنید

بسیاری از کاربران مشکلی با فعال بودن مشخصه‌ی مکان‌یابی گوشی ندارند، زیرا با فعال بودن آن می‌توانند پیشنهاد مکان‌های جدید دریافت کنند یا موقعیت فعلی‌شان را برای دوستان خود بفرستند. اگر از این دسته کاربران نیستید، در اندروید می‌توانید در بخش تنظیمات گوشی به Security & location و سپس Location بروید و در iOS هم در قسمت تنظیمات می‌توانید به بخش Privacy و سپس Location Services سر بزنید.

 

در بخش‌هایی که عنوان شد، می‌توانید مکان‌یابی گوشی را کاملا خاموش کنید و با عواقب آن کنار بیایید (مثلا دیگر نمی‌توانید از مسیریابی گام‌به‌گام هنگام رانندگی استفاده کنید). البته شاید هم بخواهید فقط دسترسی برخی از اپلیکیشن‌ها را به بخش مکان‌یابی گوشی قطع کنید؛ با انجام چنین کاری، هرکدام از اپلیکیشن‌ها اگر بخواهند گوشی شما را ردیابی کنند، گزینه‌ای به نمایش درمی‌آید و در صورت صلاحدید، می‌توانید اجازه‌ی مربوط به آن را صادر کنید.

 

۵. میان‌برهای گوشی را شخصی‌سازی کنید

اندروید از طریق بخش «تنظیمات سریع» (Quick Setting) و iOS از طریق بخش کنترل سنتر این اجازه را به کاربر می‌دهد که از انواع و اقسام میان‌برها استفاده کند. برای دسترسی به این بخش در اندروید فقط کافی است از بالای نمایشگر به سمت پایین سوایپ کنید. در iOS هم برای دسترسی به کنترل سنتر با یک انگشت از پایین نمایشگر به سمت بالا سوایپ کنید. البته در آیفون ۱۰ برای چنین کاری باید از گوشه‌ی راست بالای نمایشگر به سمت پایین سوایپ کنید.

 

این قسمت‌ها را می‌توانید با توجه به نیازهای خودتان شخصی‌سازی کنید تا فقط موارد مورد نظر شما به نمایش دربیاید. در اندروید برای انجام چنین کاری، بخش تنظیمات سریع را باز کنید و روی گزینه‌ی ویرایش که آیکن آن معمولا به شکل چرخ‌دنده یا مداد است ضربه بزنید؛ در این بخش می‌توانید میان‌برهای موردنظرتان را انتخاب کنید. در iOS هم فقط کافی است به بخش تنظیمات گوشی بروید و در آنجا روانه‌ی قسمت Control Center شوید و در نهایت روی گزینه‌ی Customize Controls ضربه بزنید. در آنجا می‌توانید دست به انتخاب میان‌برها بزنید.

 

۶. از هرجایی گوشی خود را صدا بزنید

گجت اندرویدی یا iOS شما حداقل از یک دستیار هوشمند بهره می‌برد؛ اما قابلیت صدا کردن آن‌ها از همان ابتدا فعال نیست. برای این که با گفتن «Hey Siri» یا «Ok Google» بتوانید دستیار هوشمند را احضار کنید، باید این ویژگی را در بخش تنظیمات آن‌ها فعال کنید.

 

در گوشی‌هایی که از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند، لازم است اپلیکیشن گوگل را باز کنید و با ضربه زدن روی گزینه‌ی Menu که آیکن آن به‌صورت ۳ خط افقی است، به بخش Voice و سپس OK Google detection بروید. در آیفون‌ها هم به بخش تنظیمات بروید و در آنجا روی قسمت Siri & Search ضربه بزنید و درنهایت گزینه‌ی Listen for “Hey Siri” را فعال کنید.

 

۷. گوشی خود را از هرجایی پیدا (و ریستور) کنید

برای این که بتوانید از راه دور گوشی خود را پیدا یا محتوای آن را پاک کنید، لازم است که این اقدامات را انجام دهید: در اندروید به بخش تنظیمات گوشی بروید و در آنجا قسمت Security & location را پیدا کنید و سپس روی Find My Device ضربه بزنید. در iOS هم روی اپل آی‌دی خود در بخش تنظیمات ضربه بزنید، آیفون خود را انتخاب و درنهایت گزینه‌ی Find My iPhone را فعال کنید.

 

این ابزارهای اپل و گوگل تقریبا عملکرد مشابهی دارند. با استفاده از آن‌ها می‌توانید از موقعیت گوشی‌تان آگاه شوید یا اگر گوشی مثلا در جایی از خانه گم‌شده، می‌توانید زنگ آن را به صدا دربیاورید. اگر هم گوشی به سرقت رفته باشد، از راه دور می‌توانید آن را قفل یا اطلاعات موجود در آن را پاک کنید.

 

اگر به هر دلیلی مجبور شدید که اطلاعات درون گوشی را پاک کنید، بهتر است که حداقل یک نسخه‌ی پشتیبان از آن اطلاعات را داشته باشید. برای پشتیبان‌گیری در اندروید، به تنظیمات گوشی بروید و در آنجا قسمت System را پیدا کنید و روی Backup ضربه بزنید. در iOS هم برای چنین کاری روی اپل آی‌دی ضربه بزنید و با انتخاب گجت مورد نظر، می‌توانید نسخه‌ی پشتیبان گوشی را در فضای ابری آیکلاود یا آیتونز ذخیره کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 31
بازدید : 31
Mahdi Bahramian
11:53
پنج شنبه 2 آذر 1396

 آپدیت جدید منتشر شده برای بازی موبایل Pokemon Go، تعدادی از باگ‌ها را رفع و بازی را برای رزولوشن نمایشگر گوشی آیفون ایکس بهینه می‌کند.

 

طی جدیدترین اخبار بازی موبایل، کمپانی نیانتیک لبز (Niantic Labs)، بروزرسانی جدیدی را برای بازی اندروید و بازی آیفون Pokemon GO منتشر کرد. این آپدیت با شماره 1.53.2 برای iOS و 0.83.1 برای اندروید، شامل تعداد کمی بهبود‌ برای بازی Pokemon GO خواهد بود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بهینه‌سازی این اثر برای گوشی آیفون X اشاره کرد.

 

در کنار بهبودها در جهت رفع باگ‌های موجود، آپدیت ۱.۵۳.۲، بازی Pokemon Go را برای رزولوشن نمایشگر آخرین پرچمدار اپل یعنی آیفون 10 نیز بهینه می‌کند. کمپانی نیانتیک همچنین پشتیبانی و قابلیت اجرای Pokemon GO روی دستگاه‌هایی که هنوز از سیستم‌عامل iOS 8 استفاده می‌کنند را برداشته است. از نقطه ‌نظر بهبود و آدرس‌دهی اشکالات و باگ‌های خاص موجود، کمپانی نیانتیک مشکلاتی مانند جلوگیری از حداکثر شدن قدرت مبارزات پوکمون‌ها و همچنین وجود باگی که باعث پدیدار شدن بنر مربوط به آن تا زمان راه‌اندازی مجدد بازی می‌شد، را حل کرده است. علاوه بر این، بروزرسانی جدید زمان بارگذاری در هنگام باز کردن و اجرای بازی را بهبود بخشیده است.

 

گیمر‌های بازی Pokemon GO هنوز مقدار کمی وقت دارند تا نسبت به گرفتن پوکمون‌های افسانه‌ای فعلی، انتای (Entai)، رایکو (Raikou) و سویکیون (Suicune) اقدام کنند. سه سگ افسانه‌ای اشاره‌شده در مناطق مربوط به هرکدام تا تاریخ ۳۰ نوامبر سال جاری میلادی (پنج‌شنبه ۹ آذر) قابل دسترس خواهند بود و این آخرین فرصت برای شما است تا با گرفتن هرکدام، آنها را به تیم خود اضافه کنید. این ماه، پوکمون‌های سویکیون در آمریکا، رایکو در اروپا و آفریقا و انتای در آسیا و مناطق اقیانوسیه قابل دسترس خواهند بود.

 

آخرین رویداد برگزار شده برای بازی پوکمون گو همچنین با نام Global Catch Challenge در زمان‌بندی محدودی جریان خواهد داشت. این رویداد جهانی بازیکن‌ها را در موقعیت گرفتن تعداد بسیار زیادی پوکمون قرار خواهد داد و هرچه پوکمون بیشتری به‌دست آورده شود جوایز بیشتری قابل دسترسی خواهند بود. اگر بازیکن‌ها بتوانند طی زمان‌بندی اعلام‌شده تعداد ۳ میلیارد پوکمون را به‌دست آورند، پوکمون افسانه‌ای و انحصاری کشور ژاپن با نام Farfetch'd، به‌مدت ۴۸ ساعت به‌صورت جهانی قابل دستیابی خواهد بود. لازم به ذکر است رویداد Global Catch Challenge در تاریخ ۲۶ نوامبر سال جاری (یک‌شنبه ۵ آذر) پایان خواهد یافت.

 

 

خلاصه نکات مربوط به پچ ۱.۵۳.۲ برای iOS و ۰.۸۳.۱ برای اندروید:

 

پشتیبانی و بهینه‌سازی بازی Pokemon GO برای گوشی آیفون X

لغو پشتیبانی و اجرای بازی روی دستگاه‌ها با سیستم عامل iOS 8

حل مشکل مربوط به یک باگ خاص و پدیدار شدن بنر ارور مربوطه تا زمان راه‌اندازی مجدد بازی

حل مشکل باگ مربوط به جلوگیری از حداکثر شدن قدرت مبارزات پوکمون‌ها

بهبود زمان بارگذاری در هنگام باز کردن و اجرای بازی

رفع کلی اشکالات مربوط به باگ‌های موجود و بهبود در عملکرد بازی

 

تعداد بازدید از این مطلب: 31
بازدید : 31
Mahdi Bahramian
11:47
پنج شنبه 2 آذر 1396

 کاسیو امروز محصول جدیدی را که یک اکشن کم جان‌سخت است، رونمایی کرد. این اکشن کم G'z Eye GZE-1 نام دارد.

 

کاسیو محصول جدیدی را با نام G'z Eye GZE-1 رونمایی کرده که در واقع یک اکشن کم جان‌سخت است. کاسیو محصول جدید خود را با عنوان G'z Eye GZE-1 معرفی کرده است. همانطور که از ظاهر این اکشن کم نیز مشخص است، در طراحی آن از سری محصولات جی‌شاک الهام گرفته شده، به‌طوری‌که بدون اطلاع از نوع و کارکرد این محصول می‌توان نتیجه گرفت که با یکی از محصولات کاسیو روبرو هستیم.

 

البته باید به این نکته اشاره کنیم که اکشن‌کم کاسیو از قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای برخوردار نیست. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کاسیو این اکشن کم قادر است تا ویدیوهایی با رزولوشن فول اچ‌دی یا همان 1080p را با نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه ثبت کند. همچنین باید به ثبت ویدیو‌هایی با رزولوشن 480p با نرخ ۱۲۰ فریم در هر ثانیه در کنار ثبت تصاویر با رزولوشن ۶ مگاپیکسلی اشاره کرد.

 

از جمله‌ی ویژگی‌هایی که این دوربین را جان سخت کرده باید به مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متری آب و همچنین ضد ضربه بودن در زمان سقوط از ارتفاع ۴ متری اشاره کرد. زاویه‌ی دید این دوربین ۱۹۰.۸ درجه بوده و دیافراگم آن f/2.8 است. زاویه‌ی دید این دوربین عریض‌تر از اغلب اکشن‌کم‌های موجود در بازار است. کاسیو این محصول را طوری طراحی کرده که بتوان آن را در کنار یکی از ساعت‌های سری پروترک استفاده کرد. براساس اطلاعات ارائه شده صفحه‌ی نمایش ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید پروترک را می‌توان به عنوان ویوفایندر این دوربین مورد استفاده قرار داد.

 

کاسیو اطلاعاتی را در مورد اینکه این اکشن کم را چه زمانی و در کدام کشور‌ها راهی بازار می‌کند، ارائه نکرده است. بنابر برآوردهای صورت گرفته انتظار می‌رود برچسب قیمت این ساعت در حدود ۴۰۰ دلار باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 26
بازدید : 26
Mahdi Bahramian
11:43
پنج شنبه 2 آذر 1396

/ «مِگ وایتمن» (Meg Whitman)، مدیر عامل سازمان هیولِت پاکارد (HPE) قرار است از 12 بهمن ماه سال جاری این سمت را ترک کند و مدیر تقریباً ناشناس این سازمان، «آنتونیو نِری» عهده دار سمت مذکور شود.

 

به دنبال این خبر تنها پس از چند ساعت ارزش سهام سازمان هیولِت پاکارد بیش از 6 درصد افت کرد.

 

وایتمن در پی این خبر با اشاره به موفقیت های سازمان هیولِت پاکارد اعلام کرد: «اکنون بهترین زمان برای آنتونیو، به عنوان یک رهبر از نسل جدید است که کنترل سازمان را به دست بگیرد». او همچنین افزوده که کاملاً اطمینان دارد مدیریت جدید می تواند سازمان را توسعه و رشد دهد.

 

لازم به ذکر است که وایتمن در حالی کمپانی مذکور را ترک می کند که نسبت به سال 2011 که سکان هدایت آن را به دست گرفت، تغییرات عمده ای را در راستای ساده تر کردن ساختار این سازمان ایجاد کرده است. از آن جمله می توان به فروش بخشی از کسب و کارهای مرتبط با چین اشاره کرد.

 

لازم به یادآوری است که وایتمن که در رشته MBA تحصیل کرده، پیشتر مدیر عامل eBay بود. همچنین پیش از این به عنوان یکی از گزینه های سِمت مدیر عاملی اوبر مطرح شده بود که البته این سمت به مدیر سرشناس ایرانی الاصل دارا خسروشاهی رسید.

 

وایتمن در نهایت اعلام کرده: «من احتمالاً تنها مدیر آمریکایی هستم که علاقه دارد کارهای مهم تر را ترک کند و به دنبال کارهای کوچک تر برود، این مسئله به من شانس ارتباط بیشتر با مشتریان را می دهد». او اعلام کرده که قصد خروج کامل از سازمان هیولِت پاکارد را ندارد، زیرا هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن در این سازمان دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 38
بازدید : 38
Mahdi Bahramian
11:37
پنج شنبه 2 آذر 1396

 شرکت اوبر تایید کرده است که در سال گذشته میلادی اطلاعات بیش از ۵۷ میلیون نفر راننده و کاربر هک شده بوده است.

 

به گزارش وب سایت نیویورک تایمز، شرکت اوبر به عنوان بزرگترین اپلیکیشن درخواست خودرو به صورت آنلاین در اروپا، آمریکا و بسیاری از نقاط جهان به شمار می آید و کاربران بسیاری در کشورهای مختلف از خدمات این اپلیکیشن برای حمل و نقل و تردد در سطح شهر استفاده می کنند.

هم اکنون اخبار و گزارش هایی منتشر شده است که حاکی از هک شدن اطلاعات تعداد عظیمی از رانندگان و کاربران این اپلیکیشن است. شرکت اوبر تایید کرده است که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی تعدادی از هکرها موفق شده بودند به سرورهای این شرکت نفوذ کرده و به اطلاعات ۵۷ میلیون از کاربران و رانندگان عضو اوبر دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل هم بوده که جو سالیوان – رییس بخش امنیت شرکت اوبر – سال گذشته به همراه یکی از معاونان خود از این شرکت اخراج شد.

 

در این حمله سایبری، اطلاعات بالغ بر ۵۰ میلیون مشترک و هفت میلیون راننده عضو اوبر به سرقت رفته است که شماره گواهینامه ۶۰۰ هزار نفر از رانندگان نیز جزو آن بوده است.

همچنین شرکت اوبر تایید کرده است که به منظور جلوگیری از افشای اطلاعات توسط هکرها، ۱۰۰ هزار دلار به عنوان حق السکوت پرداخت کرده است. 

این شرکت اعلام کرده است که هکر ها پس از آنکه اطلاعات رانندگان و کاربران عضو را به سرقت برده اند ، مدیران اوبر را تهدید کرده اند در صورت عدم پرداخت حق السکوت، اقدام به انتشار عمومی این اطلاعات به سرقت رفته خواهند کرد و بدین ترتیب شرکت اوبر را در تنگنا قرار خواهند داد.

 

هکرها با استفاده از یکی از مخازن ناامن موجود در گیت‌هاب که توسط مهندسان این کمپانی استفاده می‌شد، اطلاعات مورد نیاز برای نفوذ در سرورهای اوبر را که توسط آمازون میزبانی می‌شود، به دست آورده بودند.

اوبر به منظور حل مشکلات بوجود آمده دوباره به سراغ مشاور ارشد امنیتی سابق سازمان امنیت ملی رفته تا بتواند از راهکارهای وی در راستای افزایش امنیت و جبران خسارات وارده به چهره مخدوش خود در اذهان عمومی بهره ببرد.

 

با اینکه شواهدی مبنی بر اینکه هکرها اطلاعات مورد نظر را نابود کرده و از بین برده اند، وجود ندارد اما شرکت اوبر مدعی شده است که هکرها پس از دریافت مبلغ مورد نیاز خود گفته بودند که اطلاعات را از بین خواهند برد.

اوبر بر اساس قوانین موجود موظف بوده است که به سازمان رگولاتوری و همچنین کاربران خود خبر به سرقت رفتن اطلاعاتشان را بدهد اما با این وجود، اوبر از مطلع کردن آنها طفره رفته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 37
بازدید : 37

T.me/zoomtech_official

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود